*

Elämä jatkuu

Skyriders on the storm - vielä vapaimpia kuin vanhan liiton bikerit

"Skootteri on lälläripyörä", laulavat omasta mielestään ylivoimaiset motoristit. Saksalainen Thomas Senkel todistaa, ettei myytti motoristien vapauden yksinoikeudesta välttämättä pidä paikkaansa. Hänen sähköskootterinsa, skyrider one, toimii niin maantiellä kuin ilmassa, kuten näkyy hyvin oheisesta videosta:

https://

Senkelin skootterilla on 2 akkua (litium polymeeri/3 kWh) ja niillä pääsee maantiellä noin 120 km:n matkalle, 60 km:n tuntivauhdilla, ja vaihtoehtoisesti 30 minuutin lentoon, mikäli potkuri pöyrii täysillä koko ajan.

KUVASARJA (linkkikuvat)

Idea on mainio, muttei vielä sarjatuotannossa. Vaikuttaa siltä, että bensamoottorivaihtoehto olisi sittenkin kätevämpi ja tehokkaampi vaihtoehto. Moottorivarjoliittäjät saavat tästä ehkä kehitysidean (kevytskootteri + moottoroitu varjoliidin >> siis samalla moottorivoimalla); joka tapauksessa lisätietoa tässä:

www.skyrider.one

Oheismusiikkia:

https://

 

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän ilmari kuva
ilmari schepel

Myös käytännössä ihan toimivia lentoautoja on olemassa (jopa tuotannossa). Neljä valmistajaa ja ne löytyvät juutuubesta ja googlesta hakusanoilla:

Pal-V (hinta: 299000 - 600000 $)
Terrafugia (279000 $)
Maverick (119000 $)

sekä uusi ja vissi paras (slovakialainen):
Aeromobile 3.0 (hintaa ei vielä tiedossa)

Lentoskootteri on jollain tavalla jokamiehen oikeus ja varmasti edullinen (itse varjoliidinpaketti maksaa noin 10000 euroa, mutta siihen kuuluu oma bensamoottori, jota ei siis tarvita, mikäli yhdistäminen skootterin voimalähteeseen onnistuu)

Tämän blogin suosituimmat

Kirjoittajan suosituimmat Puheenvuoro-palvelussa

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset